Wedding of Samira and Faez.

Assalamualaikum!

Kat sini, aku nak cite pasal wedding dua pupu aku yang berlangsung a few months ago. Terang-terang dah aku ni takde benda nak cite. Haha.:D

Tarikhnye, aku tak ingat. Tapi, reception ni pada hari raya ke empat on this year.

Celebrate with rousing. Majlis atau orang Kelantan sebut 'bekwoh' diadakan di rumah parents pengantin lelaki. Di pihak perempuan pulak, diadakan sehari sebelum tu.

Aku follow my parents untuk pegi reception pihak perempuan. Agak meriah. I think, majlis diorang lagi meriah kott dari kami. Dengan ada DJ, diiringi dengan lagu semasa majlis and color theme diorang warna oren. Lebih memeriahkan majlis.:D

And then, ready for our reception pulak. Hidangan utama adalah nasi arab. You know what my dua pupu wife berketurunan Arab mari laaa.. Sangat lah cantik dia. Family beliau, kelihatan takde seorang pon yang hidunye kemek. Semua hidung tinggi-tinggi.:D Majlis dipenuhi dengan rakan-rakan pengantin, family yang datang dari seluruh pelosok kampung. Agak ramailah jugak.

Dan aku pulak, bukan tolong isi lauk-pauk, bukan tolong basuh pinggan dan juga bukan tolong sambut tetamu. Me jadi photographer masa majlis. I admit, sangat lah penat jadi photographer majlis. Kena rajin jalan sana, jalan sini. The most important thing is, me kena ikut belakang pengantin kemana saja diorang pergi. *Sigh. Me kena snap diorang dari semua angle. Tempoh 'kerja sambilan' ni start from pagi until petang. Bila tetamu makin kurang dan pengantin change their baju, boleh berehatlah saya.

Banyak dah cakap, it's time for gambar semasa majlis (Dari rumah pengantin perempuan je).:)

With adik beradik pengantin lelaki.

Reception rumah pengantin perempuan. Me ditengah with family.

On the right, that's pengantin. On the left, yang dera saya suruh ambik gambar.:D

p/s: Hope, mereka kekal until jannah. Dapat anak ramai tau! Hehe.:)








No comments:

Post a Comment