Seminar

Hari Jumaat malam lepas aku bertolak ke Kuala Lumpur oleh kerana ada satu seminar.Seminar tu buat kat Bandar Tasik Selatan,Kuala Lumpur.Seminar ni adalah seminar keusahawanan.Aku ada join satu bisnes buat duit.Kalau nak banyak income,kena rajinlah cari customer.Memandangkan aku sekarang menuntut di sebuah uiniversiti,ada chacelah aq nk kempen kat pelajar-pelajar kat sini.

Kitorang pegi dengan sebuah bas.Dalam satu bas tu,semua dari negeri Perlis ngn Kedah.Ada yang dah bekerja dan ada yang masih belajar macam aku ni.Aku tengok semua muka-muka diorang,memang usaha nak jadi jutawan.

From UiTM Penang ni,tiga orang je yang pegi.Sebelum naik bas,kawan sekelas aku datang ambik aku kat UiTM.Kitorang tunggu bas kat Sungai Petani.Bas sampai lebih kurang pukul1 pagi.Dari Penang ke Kuala Lumpur,ambik masa selama 5jam.

Driver bas berhenti kat R&R Sungai Buloh.Kitorang mandi dan bersiap apa semua sebelum bertolak ke dewan seminar tu yang tak jauh sangat dari tempat tu.

Selepas bersiap dan solat subuh,kami breakfast dekat restorang yang berhampiran.Semua dah maklum,kalau pagi mesti laaa pekena nasi lemak kan?Tapi,nasi lemak tu aku tak beli pun.Kalau nasi lemak orang luar yang buat,mesti pedas.Dan aku tak minat sangat makanan-makanan pedas.Nanti sakit perut.=,=

So,aku ambik keputusan untuk beli KFC a.m.Tak lah pedas sangat kan.hehe.

Lepas perut dah diisi,kitorang naik bas untuk pergi ke destinasi yang hendak dituju.

Seminar tu agak menarik.Boleh jumpa jutawan-jutawan yang mempunyai mkisah silam yang agak menyedihkan.Selain tu,dapat jugak dengar ceramah dan nasihat dari jutawan-jutawan muda dalam lingkungan 20 an.Dah boleh pakai BMW,mazda sport tu.

Kitorang bermalam kat atas bas je.Sampai kat Merbok lebih kurang dalam pukul5 pagi.Sepupu kawan aku pegi jemput.Aku tumpang tido sekejap kat rumah diorang.

Family sedara kawan aku tu,layan aku dengan baik.Alhamdulillah.:)

Keesokan paginya selepas stay satu hari kat Merbok tu,aku balik ke tempat asal aku iaitu UiTM Pulau Pinang.

p/s: masa itu emas.gunakannya sebaik-baik yang mungkin.:)



No comments:

Post a Comment