Semuanya Sama

Niy nak cite sikit pasal sikap manusia.

Pada suatu hari,aku duk borak-borak dengan bekas group BEL120 sem lepas.

Tengah duk borak-borak,terkeluar laa topik tentang lesen keta ngan motor.

Aku tanya salah dari mereka.'Weyh!kau bila nak buat lesen keta?'

'Keta takda.Buat lesen menda?'

'HAHA.Laki wajib tau buat lesen keta.Sebab,nanti korang nikah senang nak pegi keja.Hantar anak bini.Nak bawak family jalan-jalan.'

Aku pun terlepas cakap pasal benda niy..

'InsyaAllah,sem depan(sem 3) aku bawak keta.'

'Keta apa?'

'Kereta waja(cakap benda yang belum pasti.Entah kenari bapak aku nak kasi)

Mereka pun ubah fikiran.

'Okaylah!Aku ambik lesen.Kereta dah ada.'

*Pungkok hang!

Ingatke,keta aku niy seposen dua?(dalam hati).

Nasihat aku,jangan biarkan orang lain ambik kesempatan dengan apa yang kita ada.Sumpah!aku takkan bagi muka punya dengan sapa-sapa yang pernah menyakiti aku,membiarkan aku kesusahan.Kalau mereka buat-buat baik,mereka tak ikhlas berkawan dengan kita.


No comments:

Post a Comment