Study Week Menjelma

Salam..

Biasalah,sebelum students UiTM menghadapi final exam maka study week pun menjelma.

Kali niy,study week tak macam study week sem lepas.Sem lepas seminggu je study week.Kali niy,study week adalah selama 9hari.Lama kan?

Dengar je study week 9hari,dalam kepala otak ligat duk merancang nak balik.

Akhirnya,hajat nak balik Kelantan tak kesampaian.Nak tahu sebab apa?Mama aku tak kasilah.HAHA.Sedih sangat.Sangat-sangat sedih.:'(

Aku dah cakap banyak alasan kat mama.Roomate aku semua balik laa.Food court tak bukaklaa.

Yang pasal roomate semua balik tu,memang betol.Food court tu,sebelum niy memang rasa bimbang.Kot-kot study week niy,students cuti dari segala kelas dan kokurikulum,mana tahu tauke food court tu nak tutup gerai kan?

Alamak kebuluran laa.Tapi,jangkaan tu tidak betul.Alhamdulillah,food court bukak seperti biasa.

Memang mama berkeras tak nak bagi aku balik rumah.Dia suruh aku study je.Kalau duk sorang dalam bilik,alamaknya tak study sangat laa kan?Duk tercongok menongkat dagu online.HAHA.:D

Dan pada masa yang sama,habit baru jadi seekor kelawar yang tak tido malam.HAHA.Sepanjang malam duk menghadap laptop,sampai laa pukul6 pagi.

Dua malam berturut-turut,skypping ngan Tyrah!Also sampai kul6 pagi.

Setibanyaa pukul 6pagi,aku suka sangat dengar JOHARA pagi era.Memang terbaik!Memang perrggh!Sakit perut duk dengar Johan,Haniff dan Ray berceloteh.

Johara bersiaran pukul6 sampai 10pagi.Lepas je JOHARA habis,lelapkan mata.Tido.Sampai masa menunjukkan pukul5 petang.HAHA.Memang dasyat!

Semua duk tanya,tak takut ke duk sorang?Nak takut apa?Allah kan ada?

So,final exam dimulakan dengan subjek BEL260.InsyaAllah,segala urusan dipermudahkan olehNya.Amin!

Sembahyang hajat banyak-banyak,banyakkan membaca al-Quran,berdoa,usaha dan tawakkal-Mama.:)

No comments:

Post a Comment